SFO og Klub

Mål og indhold

Fritidstilbuddet er opdelt i fire afdelinger:

• SFO Afd. S
  • Villa Pax
  • ST.TV.
  • KLUB-1

Vi arbejder med en udviklingsprogression igennem de 4 afdelinger, hvor barnets almene og personlige udvikling er det overordnede tema.

Der fokuseres på fire "fag" i fritidspædagogisk forstand:

• sociale kompetencer
  • krop & sundhed
  • kreativ udvikling
  • verden omkring os

Hos os er de sociale kompetencer et vigtigt omdrejningspunkt. I Klubben er der nemlig mulighed for at knytte venskaber på tværs af klasserne og det giver selvtillid at få nye venner. At prøve sig selv af i nye og uprøvede situationer med støtte fra opmærksomme voksne skaber glæde og udvikling.

Vi lægger vægt på krop og sundhed, fordi vi ved, at kroppen har godt af at blive udfordret og styrket. Det skal være sjovt og der må gerne gås til den, så vi skaber de bedste betingelser for at kende egne styrker og svagheder.

Kulturelle udtryk og verden omkring er også vigtige temaer.

Vi anser kreative udfoldelsesmuligheder og nye oplevelser som en vigtig ingrediens i en aktiv hverdag.

Vi anser Sorgenfriskolen som et helhedstilbud og vægter derfor at fritidstilbuddet er af høj kvalitet.