Du er her:

Praktiske oplysninger

Oplysninger der er rare at vide

• Transport

Elever fra 0.-3.kl. kan tilmeldes kørsel med skolebus, hvis der er behov for det.

Skolekort/buskort

Der kan ansøges om skolekort, hvis følgende afstandskriterier er opfyldt:

- 2½ km for elever i bh.kl. og på 1.-3. klassetrin

- 6 km på 4.-6. klassetrin

- 7 km på 7.-9. klassetrin

- 9 km i 10. klasse

- Elever, der har kortere skolevej, hvis hensynet til elevernes sikkerhed i trafikken gør det særligt påkrævet kan få bevilget skolekort.

Hvis afstandskriterierne ikke er opfyldt, skal der foreligge en vurdering af elevens befordringsevne. Skolens leder skal i disse tilfælde lave en begrundet vurdering, og på denne baggrund kan der udstedes skolekort.

Elever, der evt. benytter taxa- eller busordning kan ikke også få skolekort. Der udstedes ikke skolekort til elever fra andre kommuner. Her skal der søges hos egen hjemkommune.

• Sygdom

Ved sygdom/fravær bedes der givet besked til skolens kontor inden kl. 8.00.

• Forsikring

Lyngby-Taarbæk Kommune / Sorgenfriskolen har ingen forsikring, der dækker hvis fx:

• Jeres barn uagtsomt eller forsætligt forvolder skade på personer eller ting, fx smadrer en rude på skolen. Her er I som forældre erstatningsansvarlige.
    • Jeres barns ting bliver stjålet på skolen eller på ture m.v.
    • Sker hærværk på jeres barns cykel eller tøj bliver ødelagt.
    • Jeres barn kommer til skade på skolen, eller på vejen mellem hjemmet og skolen.

I disse tilfælde er det jer som forældre eller jeres forsikringsselskab, der selv skal dække regningen.

• Rygning

Det er ikke tilladt for eleverne at ryge på skolens område eller i umiddelbar nærhed af skolen.

• Lektioner og ringetider

Eleverne undervises i dobbeltlektioner på skolen. Der er derfor kun frikvarter efter hver anden lektion:

9.30 - 9.45 frikvarter

11.15 - 12.15 spisning og frikvarter

13.45 - 14.00 frikvarter

• Sundhedsplejerske

Julie Kornbeck Lindeblad er tilknyttet sundhedsplejerske.

• Tandpleje

Tandpleje til børn og unge foregår i tandklinikken på Carlshøjvej 8, 2800 Kgs. Lyngby.

Tlf.: 45 97 30 30

Mail: tandplejen@ltk.dk

Åbningstid er hver dag kl. 8.00-15.00.

Telefontid:

Man-tors: 08.00-10.00 og 13.00-15.00

Fre: 08.00-10.00 og 13.00-14.00

• Elevråd

Skolens elevråd er repræsenteret af elever fra 4.–10. klasse.

Eleverne holder møde ca. en gang om måneden.

• Traditioner

En gang om ugen samles hele skolen til morgensang, og selvfølgelig holder vi også fastelavnsfest, julearrangementer og skolens fødselsdag første fredag i september måned.

Skolernes motionsløb foregår hvert år om fredagen før efterårsferien.

Den næstsidste skoledag inden sommerferien, tager vi alle af sted på en "ud-i-det-blå-tur".

Forældre er velkomne til at deltage ved juleafslutningsarrangementer og sommerferieafslutningen.